WeekendHobby.com
เครื่องมือในการใช้งาน website =>> สมัครสมาชิก | Login | Logout | เปลี่ยนไอคอนส่วนตัว | เกี่ยวกับเรา | ติดต่อโฆษณา         View stat by Truehits.net


เอา"ฮาร์ดคอร์"ขนาดมินิมาฝาก....
Godzila
จาก Manit
IP:115.67.247.233

ศุกร์ที่ , 20/11/2552
เวลา : 16:15

อ่านแล้ว = ครั้ง
 เก็บเข้ากระทู้ส่วนตัว
แจ้งตรวจสอบกระทู้
 แจ้งลบ
ส่งหาเพื่อน ส่งหาเพื่อน

       พอดีไปเดินหาข้าวกินแถวย่านอาหรับสตรีท เจอคอออฟโรดชาวซิงกาปูร่า ขับโฟร์วีลคันเล็กแต่ตีนบวมมานั่งคุย เห็นเกาะเล็ก ๆ อย่างนี้ อย่านึกว่าไม่มีที่ลุยนะครับ ! พวกเอาเข้ายอร์เนียวบ้าง ข้ามฝั่งสุมาตราบ้าง หรือไม่ก็ห้อแร่ดมาที่ยะโฮร์บารู

พอดีเวลาไม่เยอะ พวกชวนไปดูอะไหล่แต่งแถวย่าน Bukit Batok

ให้ทาย.... ยี่ห้ออะไร



 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

แจ้งเพื่อเก็บขึ้นกระทู้พิเศษ คลิ๊กที่นี่แจ้งเพื่อนำขึ้นกระทู้พิเศษ

คำตอบแบ่งหน้าละ 30 คำตอบ ขณะนี้คุณอยู่ที่หน้า 1 จาก >>> 1  

คำตอบที่ 1
       Terrano ป่าวพี่ ... น้ำลายไหล แหะ ๆ



 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

โก้ จาก โก้-TCT017 58.97.5.121 ศุกร์, 20/11/2552 เวลา : 16:29  IP : 58.97.5.121   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215626

คำตอบที่ 2
       ไดฮัดสุ หรือเปล่า ดูคล้าย ๆ

ทำไม!! คุณโก้น้ำลายไหลครับ 555 สงสัยอยากครอบครอง



 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

prawit_niti จาก Prawit 124.121.9.76 ศุกร์, 20/11/2552 เวลา : 17:07  IP : 124.121.9.76   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215628

คำตอบที่ 3
       เดามั่ง คิดว่ปาเจโร มินิ ใช้เปล่าครับ



 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

pornchai_s จาก เพชร 58.64.82.173 ศุกร์, 20/11/2552 เวลา : 20:21  IP : 58.64.82.173   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215631

คำตอบที่ 4
       น่าจะเป็น SUZUKI JIMNY กระมังครับ



 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

ตี๋ กทม. จาก ตี๋ กทม. 125.25.49.52 ศุกร์, 20/11/2552 เวลา : 21:29  IP : 125.25.49.52   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215632

คำตอบที่ 5
       น้า มานิตย์ เก็บเงียบเลยนะ ถามเสร็จปิดเครื่องกลับบ้านเลย สงสัย ปา มินิ อย่างหมอ ว่าหรือเปล่า ซู คงไม่ใช่ ปา JR ก็ไม่ใช่ หรือเป็นพวก ไดฮัทซุ



 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

pongtct052 จาก pongtct052 124.122.222.63 เสาร์, 21/11/2552 เวลา : 09:02  IP : 124.122.222.63   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215694

คำตอบที่ 6
       น้า เฉลยเสียทีซิ



 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

pongtct052 จาก pongtct052 124.121.217.194 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 09:10  IP : 124.121.217.194   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215711

คำตอบที่ 7
       อูย... ยาวเป็นหางว่าวเขียว!

โทษที ต้องเร่งงานออร์เดอร์ เลยไปสิงสถิตย์ที่โรงงานหลายวัน


ทักทาย...

จาก โก้-TCT017 สวัสดีครับคุณโก้ ฮ่า ขนาดน้ำลายไหล? สงสัยอยากปลดระวางอีกคันแน่เลย!


จาก Prawit สวัสดีครับเฮียประวิทย์ ใกล้เคียง ๆ ว่าแต่มื้อนี้ยังไม่ได้ตุเรงๆกันสักรอบ สงสัยต้องอาศัยเกาะทริปบ้านกันดารแล้วกระมัง

จาก เพชร สวัสดีครับหมอ ก่อนอื่นตอบว่าไม่ใช่ปาจิ๋วครับ

จาก ตี๋ กทม. สวัสดีครับพี่ตี๋ ถูกนิดนึงครับ!! เดี๋ยวเฉลย...

จาก pongtct052 โธ่น้าาาา ทำเป็นวัยสะรุ่น(เหลือน้อย)ใจร้อนปายด้าย ฮ่า ฮ่า ฮ่า ไอ้ที่น้าว่ามา ก็ใกล้แต่ยังไม่ตรงเผง!!



 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 17:53  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215719

คำตอบที่ 8
       แจงความเป็นมายาวนิด

ภาพแรกเลยนี่คือรถสัญชาติร่วมผลิตมาเลย์-อินโดโนว์ฮาวญี่ปุ่นรุ่นแต่ละประเทศตั้งชื่อกันเอาเอง !! ชื่อ Perodua รุ่น KEMBARA NAUTICA

อะนะ.. งงล่ะสิ

แต่เชื่อว่าหลายท่ายคงเคยเห็นรถกระป๋องสัญชาติมาเลย์ไม่ในกรุงเทพฯก็แถบชายแดนภาคใต้ 6-7 จังหวัดที่นักท่องเที่ยวเพื่อนบ้านขับเข้ามา


อย่างเพิ่งสงสัยนะครับว่า อ้าว.. ไอ้เจ้านี่ 5 ประตู แต่คันที่จั่วอยู่ในหัวข้อกระทู้ 3 ประตู อยากรู้จักรถรุ่นนี้เข้าไปดูคลับของพวกเค้าที่ Malaysia ตามนี้ http://kembaranautica.com/forum/index.php#9





 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 18:17  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215720

คำตอบที่ 9
       ที่ผมแจงไว้เป็นรถสัญชาติร่วม... ก็เพราะ Perodua ไปเอาโนว์ฮาวของ Daihatsu รุ่น Terios Kid มาทั้งดุ้น

ชักเข้าเค้าแล้วใช่ไหมครับ

ในภาพ เป็นงานเปิดตัวเมื่อ July ปี 2004








 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 18:26  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215721

คำตอบที่ 10
       รายละเอียดตลอดจนราคาที่ทำโมเดลนี้ออกมาขายในช่วงนั้น ขอคัดลอกเค้ามาทั้งดุ้นแล้วกัน สมาชิกท่านใดแปลเก่ง เชิญครับ!

As low price and affordability have characterised the pricing strategies of the national makes, the omission of certain safety items has been necessary. In earlier years (the 1980s), this was not so much of an issue but these days, buyers are more conscious of safety and expect to see things like airbags and ABS as standard. It doesn’t help that the non-national makes have already included such items as standard, although their models also cost more as well.

Now, as the AFTA era of a more level ‘playing field’ looms, it’s time for the national carmakers to be more responsive to the expectations of buyers, many of whom want to see higher standards of safety provided. In forum discussions, it seems that people are willing to pay the extra which the carmakers say they just cannot absorb as ABS and airbags do cost a fair bit.

So now, it’s time to ‘bite the bullet’ and start equipping cars to customer expectations so as not to lose them altogether. This is what Perodua is starting to do with the latest Kembara CT Elegance which was launched today at its factory complex outside Rawang, Selangor. The ‘Elegance’ version takes over from the Kembara CT EZ as the top version (more about that ‘CT’ tag later) with a price tag of RM59,988 (Peninsular Malaysia, inclusive of roadtax, insurance and a package of accessories). This is RM3,783 more than the ‘EZ’ version and clearly, the extra cost is mostly taken up by the ABS and airbags.

ABS and airbags don’t need introduction, of course, since their benefits are well known. However, it is worth emphasising that the dual front airbags are typically described as ‘Supplementary Restraint Systems’ (SRS) which means they are supposed to work together with seatbelts fastened. The seatbelts provide the primary restraint during a frontal collision but with an airbag as well, the driver or front passenger will have better restraint and additional protection from head injuries that can occur banging against the steering wheel, dashboard or in some extreme cases, the windscreen.

Incorporating the airbag systems and ABS were not that complicated since the Daihatsu version has some versions with these items so the basic integration was already done. However, because the Kembara is a Perodua adaptation of the Terios and has a slightly different structure and weight, it was necessary to carry out crash tests and other calibration exercises to ensure that the airbag sensors are correctly ‘tuned’ to the Kembara.

"Most people would think that it is just a matter of taking the airbag modules from the Daihatsu model and install them in the Kembara but it is more than that," Ithar Othman, General Manager of Perodua’s R&D Division told MALAYSIAN MOTOR TRADER.

Perodua sources said that the airbag modules and ABS cost around RM3,300 so there’s an additional RM483 which is accounted for by some new accessories such as leather upholstery front and rear, more sporty alloy wheels and side steps. These items would probably add up to more than RM500 so it’s also evident that there has been some serious reductions in manufacturing costs, a crucial factor for the company in coming years.

However, this cost-cutting is not being done by sacrificing quality and in fact, Perodua is being pushed to raise its standards to very high standards as it is about to produce a new Toyota MPV model as a contract assembler. Toyota, having earned a reputation for exceptionally build high quality, would demand any contract assembler to deliver vehicles bearing its badge to also have the kind of quality that is benchmarked by the rest of the industry.

In at least one area, there is visible improvement and that is the paintwork which is the of the highest standard among locally-assembled models. According to Tan Sri Datuk Asmat Kamaludin, Perodua’s Chairman, the company had invested in new equipment for its paintshop in recent times which has been able to make the finish much more glossy than ever before. Incidentally, the new Kembara CT Elegance has an exclusive colour (the only one it comes with too) which is Klasik Gold, a light golden shade.

Apart from the two new safety features, the mechanical specifications of the Kembara CT Elegance is pretty much the same as the Kembara CT EZ. It comes only with a 4-speed electronically-controlled automatic transmission and of course, full-time 4WD with a manually lockable centre differential (which Kembara owners are unlikely to need). The 1.3-litre 4-cylinder engine has DVVT which is Daihatsu’s version of variable valve timing that enhances performance, improves fuel economy and makes combustion cleaner.

Now about that ‘CT’ tag which you may not have noticed before. Apparently, this has been used since late last year and there are some differences with the earlier non-CT models. These differences can be found on the exterior and also in the seat fabrics, as well as the inclusion of a CD player in the audio system. In all, there are some 10 items which were added to the ‘CT’ versions.

So now those who have been complaining that national carmakers are indifferent to consumer demands for more safety features will have no more cause for dissatisfaction. They should understand that ABS and airbags do cost a fair bit and if they want such items, then they have to pay the extra which would be worth it for the peace of mind when driving. For those who place a higher priority on saving money, well, you have the option of leaving out those items. Freedom of choice – it’s yours.


PENINSULAR MALAYSIA PRICES FOR KEMBARA CT
(inclusive of accessories, roadtax and insurance for 1 year)
EX (Manual) Metallic : RM47,888
EX (2-tone) : RM48,604
GX (Manual) Metallic : RM53,360
GX (2-tone) : RM53,500
EZ (Automatic) Metallic : RM56,068
EZ (2-tone) : RM56,205
Elegance (Metallic) : RM59,988







 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 18:31  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215722

คำตอบที่ 11
       คำตอบที่แล้วผมใส่รูปท้าย Toyota รุ่น Cami ให้ดู... ยิ่งงงอีกไช่ไหมครับ?


คืออย่างนี้... หลายๆ คนคงทราบ ในรถไดฮัทสุหลายๆ โมเดล มีเบ้าหลอมมาจากค่ายโตโยต้า เปรียบเทียบง่ายๆ ระหว่าง ฟอร์ด กับ มาสด้า ยังไงยังงั้น!

กลับไปดูที่ท้าย Kembara Nautica







 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 18:38  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215723

คำตอบที่ 12
       แล้วก็ท้ายของ Terios Kid





 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 18:43  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215724

คำตอบที่ 13
       บางคนสังสัย... ตำแหน่งไฟท้ายไม่เห็นกะเหมือนคันตีนโตในหัวข้อกระทู้ ? ใจเย็นๆครับ เดี๋ยวแจงทีละเบี้ย

อันนี้ด้านข้าง บอดี ไดฮัทสุ





 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 18:45  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215725

คำตอบที่ 14
       ยุ่งอีรุงตุงนังมั๊ยครับ... นี่ผมยังไม่พูดถึงภาอินโดฯนะ!

ดูรายละเอียดตั้งแต่เฟิร์สเจเนเรชั่นจนถึงเซคคั่นด์เจเนชั่น จากวิกิพีเดียว

First generation
First generation Daihatsu Terios
Also called Toyota Cami
Dario Terios (in China)
Daihatsu Taruna (in Indonesia)
Perodua Kembara (in Malaysia)
Production 1997–2005
Engine(s) 1.3L HJ-EC SOHC I4
1.3L K3-VE Dvvt DOHC I4
659cc EF-DEM / EF-DET
Transmission(s) 4-speed automatic
5-speed manual
Related Zotye 2008 (copied illegally[citation needed])
[edit] Overview

The first generation of its history was available as 4-door estate, and the smaller kei car model called the Terios Kid, which was only released in Japan (see Japanese-language article Terios Kid).

In 2000, Daihatsu gave the Terios a mild facelift both in the exterior and interior of the vehicle. A new chrome grille replaced the black plastic grille. The high-grade model gained electric front windows, central locking, rear seat head restraints, alloy wheels, roof rails and a roof-mounted rear spoiler. Mechanically, the 1.3 litre SOHC four-cylinder engine fitted to the previous model had been replaced by the new 1.3 litre DOHC four-cylinder engine. Power was also increased by 3 kW (4 hp). A sport version of the K3-VET engine was produced on Japan.

In Australia, a limited edition sports series was introduced in 2001 with only 200 units being available. The vehicle had body colour matching bumpers, different from the two-tone bumper colour on the standard model. Rear spoiler and sunroof became standard. The interior was updated with metallic paint finish on the centre console and dashboard.
[edit] Versions

* Terios (first generation)
o J100G 1997-1999 "HC-EJ" SOHC 1295 cc engine 89 PS (65 kW; 88 hp) 4WD
o J102G 2000-2004 4WD
+ engine "K3-VE" DOHC 1297 cc engine 92 PS (68 kW; 91 hp)
+ engine "K3-VET" DOHC 1297 cc Turbo engine 140 PS (103 kW; 138 hp)
o J122G 2000-2004 2WD type ( K3-VE / K3-VET )

* Terios Kid (still available in Japanese domestic market as kei car)
o J111G ( EF-DEM ) 1998-2005 Light pressure turbo 659 cc 4WD 60 PS (44 kW; 59 hp)
o J111G ( EF-DET ) 1998- Inter cooler turbo 659 cc 4WD 64 PS (47 kW; 63 hp)
o J131G ( EF-DEM ) 1998-2005 Light pressure turbo 659 cc 2WD 60 PS (44 kW; 59 hp)
o J131G ( EF-DET ) 1998- Inter cooler turbo 659 cc 2WD 64 PS (47 kW; 63 hp)

* Terios Lucia (limited edition)
o J111G / J131G for 2002 only; variation of Terios Kid (without spare tire)

[edit] International

The first-generation Daihatsu Terios is also known as Toyota Cami. In Malaysia and China, the car is locally assembled as the Perodua Kembara under the Perodua badge and the FAW Huali Dario Terios. The Terios is also carried in Venezuela as the Toyota Terios.

The Chinese Zotye 2008 is apparently a bootlegged, unauthorized copy of the car, which caused some controversy.

In Brazil it was imported between 1998 and 2000 but few units were sold because it was considered too expensive by the local market — for instance, the Suzuki Sidekick and Vitara were direct competitors offering more powerful engines and a more prestigious brand for the same price. The version sold there – 1.3SX – was fully equipped with air conditioning, leather interior, 1.3 litre fuel injection engine, 4-speed manual transmission, and selectable 2/4WD, which made it high-end by Brazilian standards.[citation needed]

In Indonesia, this car is known as the Daihatsu Taruna which has a longer rear-based body capable of seating 7 people. The Taruna launched in 1999 with a different fascia and a 1589 cc HD-C petrol engine. The name Taruna translates roughly as "young knight" in Indonesian. It is available standard CS, CL, and FL trims; deluxe CX and FX trims; and sporty CSX and FGX trims.

A more "stylish" version, the Daihatsu Taruna OXXY, was launched in March 2005. [1]
[edit] Second generation
Second generation Toyota Rush
Also called Daihatsu Be-go (in Japan and China)
Toyota Rush
Perodua Nautica (in Malaysia)
Production 2006–present
Engine(s) 1.5 L [3SZ-VE] I4
Wheelbase 2,580 mm (101.6 in)
Length 4,055 mm (159.6 in)
Width 1,695 mm (66.7 in)
Height 1,690 mm (66.5 in)
Curb weight 1,170 kg (2,579 lb)

The second generation known as Daihatsu D-Concept 4x4 made an appearance in 2005 at the Tokyo Motor Show before being named the new Daihatsu Terios, which went into production in 2006.

The second generation of the Terios is also wider, nearly 1700 mm, compared to the first generation which is less than 1500 mm.

On the Japanese Domestic Market (JDM), the Terios has been succeeded by the Daihatsu Be-go and Toyota Rush, however, in European, South American and most other Asian markets, the new model is sold under the name Terios.

Both use 1.3 litre or 1.5 litre engine; diesel engined versions are awaited. Only the 1.5 litre version is available with both two- or four-wheel drive.

In December 2006, Toyota and Daihatsu in Indonesia launched the second generation of Rush and Terios which have longer wheelbases and offer 2 rows, or 3 rows of seats for 7 passengers. However, the car only comes with 2WD[2].

A long wheelbase version of the Toyota Rush was also offered by Toyota Malaysia starting February 2008. The Toyota Rush in Malaysia comes in 2 trim levels – the 1.5G (in both 4-speed automatic and 5-speed manual) and the 1.5S. The key differences between these trims are:
1.5S 1.5G
Headlamps Projector Multi-reflector
Wing Mirror Chrome, retractable Body-coloured
3rd brake lamp LED Bulb
Spoiler Standard (with high mount stop lamp) Without

The Perodua Nautica was launched in Malaysia on May 2008. This is fully imported from Japan, except for the front grille, front bumper and rear bumper which are manufactured and fitted in Malaysia. It has a 1.5 litre DVVT engine, full-time 4WD, projector headlamps, a 5-seater with dark interior. The price tag of the Perodua Nautica is not much different from the long wheel base Toyota Rush.


ตลาดที่มีขายอยู่ในประเทศเหล่านี้มีชื่อเรียกต่างกันไป
Also called
Toyota Cami
Dario Terios (in China)
Daihatsu Taruna (in Indonesia)
Perodua Kembara (in Malaysia)
Production 1997–2005
Engine(s) 1.3L HJ-EC SOHC I4
1.3L K3-VE Dvvt DOHC I4
659cc EF-DEM / EF-DET
Transmission(s) 4-speed automatic
5-speed manual








 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 18:52  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215726

คำตอบที่ 15
       ทีนี้ก็มาดูชัสซีและช่วงล่าง หน้า-หลัง คันที่เป็นหัวข้อกระทู้... ใกล้ ๆ







 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 18:58  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215727

คำตอบที่ 16
       ชักทะแม่งๆแล้วใช่ไหมครับ? คันนี้ด้านหลัง

ผมว่าคุณโก้คงร้อง.... ฮ่า นี่มันตัดแต่งพันธุกรรมนี่หว่า!!





 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 19:02  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215728

คำตอบที่ 17
       เสาท้ายตลอดจนห้องโดยสารหลังถูกหั่นและศัลยกรรมกลายเป็นแบบนี้... ไม่รู้หมอเพชรสนใจผ่าตัดแปลงเพศ เอ้ย.. แปลงบั้นท้ายกลายเป้นอย่างงี้บ้างมั๊ย?





 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 19:09  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215729

คำตอบที่ 18
       สรุปห้วนๆ... ช่วงล่างก็ดันไปเอาของ Vitara 3 Door มานัวเนียอีกยี่ห้อ คือเจ้าของจับผสมข้ามพันธุ์ กลายเป็น กระดอง KEMBARA NAUTICA ผ่าตัดแปลงเพศด้วยช่วงล่างซูซูกิแบบคอยล์สปริง

โอย.. ปวดหมอง


ในภาพเป็นโตโยต้า รุ่น Rush ที่เปรียบเสมือนเจเนชั่นที่ 2 ตัวล่าสุด





 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 19:15  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215730

คำตอบที่ 19
       อันนี้เป็น Daihatsu Terios เปรียบเสมือนเงาของ Rush





 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 19:21  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215731

คำตอบที่ 20
       พอไปทำคลอดที่อินโดนีเซียก็กลายเป็นชื่อ Daihutsu Taruna





 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 19:28  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215732

คำตอบที่ 21
       ที่สิงคโปร์เอง... หลังๆนี่ผมเจอแต่ Toyota Rush ซะส่วนมาก ตัว Daihutsu Terios ก็มีเหมือนกัน แต่น้อยกว่า

ตั้งใจจะซื้อตัว Rav 4 เวอร์ชั่นล่าสุดในบ้านเราไว้ให้ภรรยาใช้สักคัน สอบถามราคาแล้ว เฮ้อ... ใกล้เคียงกับ Prado ตัวท้ายๆ เลย

ในภาพคันสีขาวถ่ายแถวย่านลิทเทิ่ลอินเดีย





 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 19:36  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215733

คำตอบที่ 22
       สำหรับ Toyota Wish ที่เค้าจับทำแท็กซี่ครับ ไม่ต้องพูดถึง MB ตากลม... เป็นแท็กซี่วิ่งเกลื่อน





 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

Godzila จาก Manit 115.67.92.217 อาทิตย์, 22/11/2552 เวลา : 19:50  IP : 115.67.92.217   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215734

คำตอบที่ 23
       ที่แท้ลูกผสมนี่เองพี่มานิตย์

เมืองไทยมีใครผสมทรูเปอร์ กับ DANA 44 หรือยังน๊า 5 5 5

ขอบคุณครับพี่ที่เอาภาพสวย ๆ พร้อมข้อมูลอย่างแจ่มมาให้อ่านกันครับ...



 แสดงความคิดเห็นย่อย แสดงความคิดเห็นย่อย

โก้ จาก โก้-TCT017 58.97.5.121 จันทร์, 23/11/2552 เวลา : 11:13  IP : 58.97.5.121   

edit แก้ไขคำตอบ   delete ลบคำตอบ 215745

      

คำตอบแบ่งหน้าละ 30 คำตอบ ขณะนี้คุณอยู่ที่หน้า 1 จาก >>> 1  



website รองรับการใช้งานทุกระบบปฏิบัติการของ PC Tablet SmartPhone ทุกระบบสามารถโพสข้อความและรูปภาพได้โดยไม่ต้องย่อไฟล์
เพื่อความปลอดภัยในการใช้ website WeekendHobby.Com สมาชิก เท่านั้น จึงจะตั้งกระทู้ หรือ ตอบกระทู้ได้ครับ
Login Click ที่นี่
สมัครสมาชิก Click ที่นี่



Since 22, Feb 2001 hit counter View My Stats  Truehits.net      วันศุกร์,26 เมษายน 2567 (Online 5402 คน)